AND MORE...

Dutch for Children and more...

Nederlandse online-les, NTC-online, Online les via Skype, Hangouts of videobellen via messenger of WhatsApp.



+599 95105171
https://www.dutchforchildren.nl
https://www.facebook.com/dutchforchildrenandmore/
e: dutchforchildren@gmail.com

NU

Verder:

Waarom Dutch for Children and more?

  • op maat gemaakte lessen
  • flexibele lestijden
  • online privéles vanuit huis
  • géén reistijden
  • lesmateriaal inbegrepen
  • een veilige eduactieve online omgeving
  • gemakkelijk en frequent contact
Lees de reviews en bekijk de  tarieven .

Kijk hier online lessen mee en meld je aan voor een gratis proefles!

 

over mij

 In het kort:

Mijn passie ligt bij kinderen. Niet alleen bij mijn dochter en zoon van 16 en 13 jaar, maar bij alle kinderen die ik ontmoet. Ik ben Wendy van Dalen, 46 jaar, moeder, leerkracht en psychologe. 

Mijn kracht als leerkracht en tutor ligt in het werken vanuit de belevingswereld en motivatie van het kind. Aandacht en kwaliteitstijd voor het kind én voor de ouders staan voorop. Kernbegrippen die verder bij mij passen zijn: betrokkenheid, bevlogenheid en professionaliteit.

Vanuit mijn eigen ervaring als expat begrijp ik wat het is om na enkele jaren in een ander land neer te strijken of terug naar Nederland te keren na een uitzending. Het is een tijd van verandering, van afscheid nemen en opnieuw beginnen. Kinderen zijn flexibel en pikken veel zaken sneller op dan wij als volwassenen. Er kan echter een gat zijn ontstaan door het onderwijs in het buitenland. Ook kan het zijn dat een kind tijdelijk minder goed mee kan komen op school, vanwege de veranderingen in taal en omgeving.

Inmiddels heb ik me verdiept in Nederlands als tweede en derde taal, vanuit wetenschappelijke achtergond regelmatig geschreven over emigreren en re-emigreren en geef ik ook advies over online leren.

Mijn achtergrond:

  • opleidingen: leerkracht basisonderwijs, sociaal- en organisatiepsychologe.
  • ervaring: voor- en vroegschoolse educatie in Spanje en Nederland, bijles en remedial teaching in Nederland, 4 jaar leerkrachtervaring in het reguliere en het Natuurlijk Leren onderwijs.
  • talen: Nederlands, Engels en Spaans.

Mijn persoonlijke verhaal over onze reizen, kinderen, het onderwijs en mijn keuze om leerkracht te worden.

 
Als jonge student in spé wist ik, zoals velen met mij, nog niet wat ik de rest van mijn leven wilde doen. Ik koos de PABO, omdat me het werken met kinderen wel leuk leek. Na twee jaren inclusief propedeuse sloeg de twijfel toe. ‘’Ga ik echt de rest van mijn leven voor de klas staan?’’
 
Ik wisselde naar de studie Psychologie en de studie en het leven op en rond de universiteit paste me zoveel beter. Na mijn eerste jaar wist ik zeker dat ik mijn studie ging afmaken en koos voor het avontuur. Een jaar er tussenuit: de wereld rond. Toen ik terug in Nederland kwam, vervolgde mijn studie om in 1998 met genoegen en een glimlach af te studeren. 
 
Mijn huidige man en ik hadden het in die tijd regelmatig over naar het buitenland gaan. En waar hij er eerst nog afwijzend tegenover stond in verband met vooral allerlei bestaansonzekerheden, draaide dit om naar een steeds nieuwsgierigere houding en toen er vanuit zijn werk een vacature kwam in het Caribisch gebied, waren we allebei niet meer te houden.
 
Mensen raden het mij af! Jong, net afgestudeerd, op een eiland waar geen Nederlander werk kon vinden in verband met het kolonist verleden. Ik was inderdaad jong, maar ook onverschrokken en gemotiveerd. De eerste netwerkborrel werd ik gevraagd voor een groot project. Hier startte niet alleen mijn carrière, maar ook mijn kennismaking met het zelfstandig voor jezelf werken. 
 
Na het Caribische gebied kwam Madrid, Spanje en de kinderen. Vol liefde stortte ik me op het moederschap, die door gezondheidsproblemen van beide kinderen een grotere uitdaging bleek dan ik had kunnen bedenken. Toch leverde deze problematiek me heel wat op. In Spanje startte ik een kleinschalige peuterspeelzaal voor de Nederlandse kinderen in een ruimte bij ons thuis, hielp ik de Nederlandse school met het opstarten van hun groep 0 en werd mijn oude interesse voor het werken met kinderen weer aangewakkerd. 
 
In Nederland bouwden we langzaam weer een leven op. We gingen regelmatig op vakantie. Wat niet zo vanzelfsprekend was, omdat we op veel zaken moesten letten door de allergieën, huid- en luchtwegproblemen van onze kinderen. Het bleek een gat in de markt: een overzicht van allergie vrije accommodaties in Europa. Mijn bedrijf Serena Zuiver Vakantie werd een feit. Ik heb nauw samengewerkt met stichtingen, recreatieparken en particulieren. Het was een mooie tijd en een goed product. Meerdere lessen geleerd. Voor mij was het toen oké, om ermee te stoppen. Zeker ook omdat mijn kinderen groter werden, over sommige zaken heen groeiden en ik meer dan toe was aan een nieuw hoofdstuk los gekoppeld van ziekten.
 
Rondom school begon het lesgeven weer te kriebelen. Toen mijn jongste ook naar school ging, hakte ik de knoop door en ging ik voor de versnelde digitale PABO. In twee jaren ronde ik de vierjarige opleiding af en leidde mijn stages direct tot twee aanbiedingen voor vast contract. Ik koos de school met het systeem ’Natuurlijk leren’, omdat dit systeem mij als persoon met mijn achtergrond (ook in de psychologie) het meeste aansprak. Maar ook waar ik de meeste uitdaging in zag om me verder te ontwikkelen. 
 
Het werken op deze school was inderdaad een uitdaging en ik heb er enorm veel van geleerd. Creativiteit, flexibiliteit en sociale vaardigheden werden iedere dag getriggerd tot de volle 100% of meer. Volle klassen, zorgleerlingen in de klas en een steeds maar doorontwikkeling (lees verandering) van het systeem maakte dat ik na ging denken over hoe ik verder wilde in het onderwijs.
 
Intussen gaf ik al sinds mijn opleiding bijles aan kinderen. Dit beviel heel goed en hierin kon ik mijn kwaliteiten en ook mijn wens om alleen maar hoge kwaliteit en persoonlijke aandacht te bieden goed kwijt. De vraag bleef toenemen. Mijn klanten waren kinderen uit de buurt, waarvan ouders mij kenden als moeder maar ook als juf. Steeds meer expats vroegen mij om hulp met de taal en voordat ik erg in had, ‘ontstond’ mijn bedrijf als vanzelf.
 
Toen ik de knoop doorhakte en mijn baan op school beëindigde, voelde ik direct dat het goed was. Dutch for Children and more… was snel een feit. De zaken liepen goed, mond-tot-mondreclame deed al het promotiewerk en vragen van expats uit andere steden zette me aan het denken. Ik verdiepte me meer in het op afstand leren. Toen mijn broer vertelde dat mijn nichtje zo een moeite had met Engels bood ik aan om haar les te geven. Ik had me namelijk intussen ook gecertificeerd als TEFL leerkracht voor kinderen. Mijn nichtje woonde aan de andere kant van het land, dus de lessen gaf ik via Skype. En zo is het online lesgeven begonnen.
 
De keuze voor het onderwijs, mijn eigen bedrijf en bijvoorbeeld de certificatie voor TEFL zijn niet per ongeluk gekozen. Het maakt me enorm flexibel en reisbaar. Je kunt me overal neer zetten ter wereld (als er internet te verkrijgen is ;-) én ik werk. Een zegen én een luxe.
Als jonge student in spé wist ik, zoals velen met mij, nog niet wat ik de rest van mijn leven wilde doen. Ik koos de PABO, omdat me het werken met kinderen wel leuk leek. Na twee jaren, inclusief propedeuse, sloeg de twijfel toe. ‘’Ga ik echt de rest van mijn leven voor de klas staan?’’
 
Ik wisselde naar de studie Psychologie en de studie en het leven op en rond de universiteit paste me goed. Na mijn eerste jaar wist ik zeker dat ik mijn studie ging afmaken en koos voor het avontuur. Een jaar er tussenuit: de wereld rond. Toen ik terug in Nederland kwam, vervolgde ik mijn studie om in 1998 met genoegen en een glimlach af te studeren. 
 
Mijn huidige man en ik hadden het in die tijd regelmatig over naar het buitenland gaan. Toen er vanuit zijn werk een vacature kwam in het Caribisch gebied, waren we allebei niet meer te houden.
 
Mensen raden het mij af! Jong, net afgestudeerd, op een eiland waar geen Nederlander werk kon vinden in verband met het kolonist verleden. Ik was inderdaad jong, maar ook onverschrokken en gemotiveerd. De eerste netwerkborrel werd ik gevraagd voor een groot project. Hier startte niet alleen mijn carrière, maar ook mijn kennismaking met het zelfstandig voor jezelf werken. 
 
Na het Caribische gebied kwam Madrid, Spanje en de kinderen. Vol liefde stortte ik me op het moederschap, die door gezondheidsproblemen van beide kinderen een grotere uitdaging bleek dan ik had kunnen bedenken. Toch leverde deze tijd me heel wat op. In Spanje startte ik een kleinschalige peuterspeelzaal voor de Nederlandse kinderen in een ruimte bij ons thuis, hielp ik de Nederlandse school met het opstarten van hun groep 0 en werd mijn oude interesse voor het werken met kinderen weer aangewakkerd. 
 
In Nederland bouwden we langzaam weer een leven op. We gingen regelmatig op vakantie. Wat niet zo vanzelfsprekend was, omdat we op veel zaken moesten letten door de allergieën, huid- en luchtwegproblemen van onze kinderen. Het bleek een gat in de markt: een overzicht van allergie vrije accommodaties in Europa. Mijn bedrijf Serena Zuiver Vakantie werd een feit. Ik heb nauw samengewerkt met stichtingen, recreatieparken en particulieren. Het was een mooie tijd en een goed product. Voor mij was het toen mijn kinderen groter werden en over zaken heengroeideen mooi moment om ermee te stoppen. 
 
Rondom school begon het lesgeven weer te kriebelen. Toen mijn jongste ook naar school ging, hakte ik de knoop door en ging ik voor de versnelde digitale PABO. In twee jaren ronde ik de vierjarige opleiding af en leidde mijn stages direct tot twee aanbiedingen voor een vast contract. Ik koos de school met het systeem ’Natuurlijk leren’, omdat dit systeem mij als persoon met mijn achtergrond (ook in de psychologie) het meeste aansprak. Maar ook waar ik de meeste uitdaging in zag om me verder te ontwikkelen. 
 
Het werken op deze school was inderdaad een uitdaging en ik heb er enorm veel van geleerd. Creativiteit, flexibiliteit en sociale vaardigheden werden iedere dag getriggerd tot de volle 100% of meer. Volle klassen, zorgleerlingen in de klas en een steeds maar doorontwikkeling (lees verandering) van het systeem maakte dat ik na ging denken over hoe ik verder wilde in het onderwijs.
 
Intussen gaf ik al sinds mijn opleiding bijles aan kinderen. Dit beviel heel goed en hierin kon ik mijn kwaliteiten en ook mijn wens om hoge kwaliteit en persoonlijke aandacht te bieden goed kwijt. De vraag bleef toenemen. Mijn klanten waren kinderen uit de buurt, waarvan ouders mij kenden als moeder maar ook als juf. Steeds meer expats vroegen mij om hulp met de taal en voordat ik erg in had, ‘ontstond’ mijn huidige bedrijf.
 
Toen ik de knoop doorhakte om mijn baan op school te beëindigen, voelde ik direct dat het goed was. Dutch for Children and more… was snel een feit. De zaken liepen goed, mond-tot-mondreclame deed al het promotiewerk en vragen van expats uit andere steden zette me aan het denken. Ik verdiepte me meer in het 'op afstand leren'. Toen mijn broer vertelde dat mijn nichtje zo een moeite had met haar beginnende Engels bood ik aan om haar les te geven. Ik had me namelijk intussen ook gecertificeerd als TEFL* leerkracht voor kinderen. Mijn nichtje woonde aan de andere kant van het land, dus gaf ik de lessen via Skype. En zo is het online lesgeven van Dutch for Children and more... in de praktijk begonnen.
 
De keuze voor het onderwijs, mijn eigen bedrijf en bijvoorbeeld de certificatie voor TEFL zijn niet per ongeluk gekozen. Het maakt me enorm flexibel en reisbaar. Je kunt me overal ter wereld neerzetten (mits er internet te verkrijgen is) én ik werk. Een zegen én een luxe.

* Teaching English as a Forein Language

Meer informatie
 

Je kunt hier mijn volledige achtergrond in mijn C.V. bekijken of mijn profiel via Linkedin.

Als je meer vragen hebt, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Terug naar de Homepage