AND MORE...

Dutch for Children and more...

Nederlandse online-les, NTC-online, Online les via Skype, Hangouts of videobellen via messenger of WhatsApp.



+599 95105171
https://www.dutchforchildren.nl
https://www.facebook.com/dutchforchildrenandmore/
e: dutchforchildren@gmail.com

NU 

Verder:

Waarom Dutch for Children and more?

  • op maat gemaakte lessen
  • flexibele lestijden
  • online privéles vanuit huis
  • géén reistijden
  • lesmateriaal inbegrepen
  • een veilige eduactieve online omgeving
  • gemakkelijk en frequent contact
Lees de reviews en bekijk de  tarieven .

Kijk hier online lessen mee en meld je aan voor een gratis proefles!

 

Wat je niet begrijpt...

“Wat je niet begrijpt moet je bewonderen!” is mijn Caribische lijfspreuk. Echter wordt deze behoorlijk op de proef gesteld.
 
Wat ik niet begrijp, noch bewonder is onze zodanig slechte internetverbinding en onwetendheid aan de kant van de provider dat ik zakelijk schade oploop.
 
Een kleine voorgeschiedenis. We hebben reeds twee jaar internet bij dezelfde provider. Liefde-haat verhouding met pieken en dalen, net zoals de verbinding en de snelheid van het internet.
 
Inmiddels weten we dat we niet in de meeste gunstige wijk wonen, omdat er nog ouderwetse kabels liggen. Echter leverde het allemaal geen noemenswaardige problemen op en was ik business wise oké. Op een overzichtelijk aantal algemene stroomstoringen en een enkele storing bij de provider na.
 
U begrijpt het al, of erger nog...u heeft het al bemerkt: dit is de laatste tijd wel anders. Meerdere telefoontjes met de helpdesk, langdurige bezoeken aan kantoren en meerdere bezoeken van verschillende monteurs verder ‘weten’ we dat het ligt aan de grote afstand naar het kastje van de provider in onze wijk. Wel 1 kilometer lang is deze afstand. “Dit is te ver mevrouw voor uw huidige abonnement (32 MB). U moet downgraden naar 16 en dan is het opgelost.”
 
Geloof me, íedereen (en jk heb nogal wat mensen gesproken) die ik daarna sprak reageerde met grote ogen van ongeloof, ook het bedrijf waar ik het contract ging veranderen.
 
Dat veranderen ging overigens helemaal niet gemakkelijk en ik zag alle kantoren van het bedrijf opnieuw en ook kantoren die ik zou moeten hebben gezien maar niet zag (in goed Caribisch Nederlands). Kortom, ik heb alle hoeken van het prachtige eiland weer mogen zien en beleven.
 
Een nu een al lang verhaal kort te maken: dat is gelukt! Een downgrade naar 12, want 16 hebben ze helemaal niet. Over een maand gaat de wijziging in.... Is dit over een maand dé oplossing? Geen flauw idee!
 
Ik zit in ieder geval na al dit harde werk nog steeds zonder internet deze blog te typen op mijn telefoon.
 
Bewonder ik dit nu? Nee. Begrijpen? Evenmin!
 
Wordt vervolgd.
“Wat je niet begrijpt moet je bewonderen!” is mijn Caribische lijfspreuk. Echter wordt deze behoorlijk op de proef gesteld.
 
Wat ik niet begrijp, noch bewonder is onze zodanig slechte internetverbinding en onwetendheid aan de kant van de provider dat ik zakelijk schade oploop.
 
Een kleine voorgeschiedenis. We hebben reeds twee jaar internet bij dezelfde provider. Liefde-haat verhouding met pieken en dalen, net zoals de verbinding en de snelheid van het internet.
 
Inmiddels weten we dat we niet in de meeste gunstige wijk wonen, omdat er nog ouderwetse kabels liggen. Echter leverde het allemaal geen noemenswaardige problemen op en was ik business wise oké. Op een overzichtelijk aantal algemene stroomstoringen en een enkele storing bij de provider na.
 
U begrijpt het al, of erger nog...u heeft het al bemerkt: dit is de laatste tijd wel anders. Meerdere telefoontjes met de helpdesk, langdurige bezoeken aan kantoren en meerdere bezoeken van verschillende monteurs verder ‘weten’ we dat het ligt aan de grote afstand naar het kastje van de provider in onze wijk. Wel 1 kilometer lang is deze afstand. “Dit is te ver mevrouw voor uw huidige abonnement (32 MB). U moet downgraden naar 16 en dan is het opgelost.”
 
Geloof me, íedereen (en jk heb nogal wat mensen gesproken) die ik daarna sprak reageerde met grote ogen van ongeloof, ook het bedrijf waar ik het contract ging veranderen.
 
Dat veranderen ging overigens helemaal niet gemakkelijk en ik zag alle kantoren van het bedrijf opnieuw en ook kantoren die ik zou moeten hebben gezien maar niet zag (in goed Caribisch Nederlands). Kortom, ik heb alle hoeken van het prachtige eiland weer mogen zien en beleven.
 
Een nu een al lang verhaal kort te maken: dat is gelukt! Een downgrade naar 12, want 16 hebben ze helemaal niet. Over een maand gaat de wijziging in.... Is dit over een maand dé oplossing? Geen flauw idee!
 
Ik zit in ieder geval na al dit harde werk nog steeds zonder internet deze blog te typen op mijn telefoon.
 
Bewonder ik dit nu? Nee. Begrijpen? Evenmin!
 
Wordt vervolgd...
 
Deel 2: bewondering.
 
En dan treedt de bewondering toch de kop op. Allereerst grote bewondering dat het door volhardendheid toch gelukt is vóór het einde van deze laatste werkdag geregeld te krijgen. Scherp om 8.15 u was ik op hét kantoor voor klachten, om 8.30 uur aan de beurt en met mij weer een zeer verraste werkneemster die de gang van zaken tot nu toe ook niet begreep. Een lang telefoontje naar de supervisor en een korte naar de manager later werd ik ervan verzekerd dat er vandaag nog iemand kwam en hoe de situatie ook zou zijn dat hij in contact met de centrale dit ging oplossen. Ten tweede bewondering toen de monteur daadwerkelijk kwam én bleef. Vervolgens de groeiende bewondering dat het grootste probleem een kapotte 'splitter' was. Gemist door alle eerdere monteurs. Toen deze vervangen was door twee aparte kastjes deed het internet het weer. Na het testen bleek inderdaad dat een downgrade nodig was. De bewondering stijgt wat ter plekke ook werd geregeld door de monteur. Ook deze 'downgrade' werd getest, voordat hij overladen door dankbare 'dank je wel's' van inmiddels het hele gezin zijn weg vervolgde. 
 
"Wat je niet begrijpt, moet je bewonderen!" is opnieuw vol overtuiging mijn Caribische motto.
 
Edoch....  wordt weer vervolgd.