AND MORE...

Dutch for Children and more...

Nederlandse online-les, NTC-online, Online les via Skype, Hangouts of videobellen via messenger of WhatsApp.



+599 95105171
https://www.dutchforchildren.nl
https://www.facebook.com/dutchforchildrenandmore/
e: dutchforchildren@gmail.com

NU 

 
Verder:

Waarom Dutch for Children and more?

  • op maat gemaakte lessen
  • flexibele lestijden
  • online privéles vanuit huis
  • géén reistijden
  • lesmateriaal inbegrepen
  • een veilige eduactieve online omgeving
  • gemakkelijk en frequent contact
Lees de reviews en bekijk de  tarieven .

Kijk hier online lessen mee en meld je aan voor een gratis proefles!

 

Een les in flexibiliteit!

Wat ik deze dagen leer… of eigenlijk toepas omdat ik het al geleerd (moet heb)ben ;-)
De omstandigheden vragen van mij flexibiliteit, rust en geduld. Vanaf maandag zijn er namelijk problemen met het internet. Niet handig op zijn zachts gezegd met een online bussiness. Sinds onze komst hier in juli 2016 de tweede keer, dus zeker volgens Caribische begrippen geen @@
 
Maandag zijn we een paar uur zonder signaal en dinsdag halverweg de dag slaat het er helemaal uit. Maandag zijn we al direct in contact met de provider, die ons verzekert dat alles goed is. Op de vraag waarom het internet het dan zo slecht of niet doet hebben ze geen antwoord. We resetten alles meerdere malen en aan het einde van de dag hebben we opeens weer signaal. Dinsdag lijkt het goed te gaan tot het moment dat we totaal geen signaal meer hebben. “Mama, mijn telefoon geeft dit icoontje en dat betekent dat het niet goed is!” zijn de geruststellende woorden van mijn zoon.
 
Inmiddels is mijn man op tijd naar huis/ mijn kantoor gekomen, om te kijken wat we met z’n allen kunnen bereiken. We hangen ongeveer 30 minuten aan de lijn met zo een zogenaamd rustgevend muziekje (terwijl je die banjo wel door de speaker van de telefoon wilt trekken) en een man die iedere 2 minuten ons verzoekt  nog even geduld te hebben (die je het liefste óók door diezelfde speaker met de bango tegelijkertijd om zijn nek wil trekken). 
 
Als je de tijd richting je volgende online les ziet aftikken kun je verschillende dingen doen: 1) in je frustratie tekeer gaan tegen je man 2) de bango en wacht-man door de speaker trekken of 3) je erbij neerleggen dat het is zoals het is en accepteert dat oplossing hoogstwaarschijnlijk vandaag niet gaat volgen. Dit laatste heb ik met behulp van enige humor samen met mijn man gedaan en ben vervolgens via mijn man’s telefoon gaan mailen met mijn klanten, om mensen op de hoogte te brengen en lessen te verzetten naar het einde van de week en het weekeinde toe. Tenslotte krijgen we een zeer behulpzame mederwerler aan de lijn, die ons vertelt dat we langs kunnen komen met de waarschijnlijk kapotte router. Mijn man neem blikje fris uit de ijskast en springt de auto in de spits in. 
 
Daar aangekomen neemt de technicus alles met hem door: de router, lijn en etc. en komt met het semi-verlossende bericht komt:”Uw modem en router zijn prima. Uw lijn is kapot!” “Huh?” Er moet een monteur naar komen kijken. Manlief heeft gepraat als brugman en geloof me dát kan hij, maar/ en er kan echt pas donderdag einde ochtend een monteur langskomen en dan hebben we nog geluk.
 
Het is zoals het is. Ik heb een rothekel aan deze uitspraak, maar, en…Zo wordt het dan vanzelf weer wat rustiger binnenin. Ik plan opnieuw mijn lessen een of twee dagen verder in. Ik ben blij met mijn tevens zo flexibele klanten en het gevoel van frustratie en onmacht ebt weg. Het komt goed. 
En dan heb ik geheel onverwacht midden in de week tijd om mijn administratie nu eindelijk eens precies zo te krijgen zoals ik dat het liefste heb, dit stukje te schrijven en ga ik zo met de kinderen een smoothie en koffie halen bij de Mall bij ons om de hoek om hun leren (proefwerk) even gezellig te onderbreken. 

Wat ik deze dagen leer… of eigenlijk toepas omdat ik het al geleerd (moet heb) ben!

De omstandigheden vragen van mij flexibiliteit, rust en geduld. Vanaf maandag zijn er namelijk problemen met het internet. Niet handig op zijn zachts gezegd met een online bussiness. Sinds onze komst hier in juli 2016 de tweede keer, dus zeker volgens Caribische begrippen geen slechte score.

Maandag zijn we een paar uur zonder signaal en dinsdag halverweg de dag slaat het er helemaal uit. Maandag zijn we al direct in contact met de provider, die ons verzekert dat alles goed is. Op de vraag waarom het internet het dan zo slecht of niet doet hebben ze geen antwoord. We resetten alles meerdere malen en aan het einde van de dag hebben we opeens weer signaal. Dinsdag lijkt het goed te gaan tot het moment dat we totaal geen signaal meer hebben. “Mama, mijn telefoon geeft dit icoontje en dat betekent dat het niet goed is!” zijn de geruststellende woorden van mijn zoon.

Inmiddels is mijn man op tijd naar huis/ kantoor gekomen, om te kijken wat we met z’n allen kunnen bereiken. We hangen ongeveer 30 minuten aan de lijn met zo een zogenaamd rustgevend muziekje (terwijl je die banjo wel door de speaker van de telefoon wilt trekken) en een man die iedere 2 minuten ons verzoekt  nog even geduld te hebben (die je het liefste óók door diezelfde speaker met de bango tegelijkertijd om zijn nek wil trekken). 

Als je de tijd richting je volgende online les ziet aftikken, kun je verschillende dingen doen: 1) je frustratie op je man afreageren 2) de banjo en wachtman door de speaker trekken of 3) je erbij neerleggen dat het is zoals het is en accepteert dat een oplossing hoogstwaarschijnlijk vandaag niet gaat volgen. 

Dit laatste heb ik met behulp van enige humor gedaan en ben vervolgens via mijn man’s telefoon gaan mailen met mijn klanten, om mensen op de hoogte te brengen en lessen te verzetten naar het einde van de week en het weekeinde toe. Tenslotte krijgen we een zeer behulpzame mederwerker aan de lijn, die ons vertelt dat we langs kunnen komen met de waarschijnlijk kapot modem. Mijn man neem vol frisse moed een blikje fris uit de ijskast en springt de auto in om volop in de spits te duiken op weg naar de oplossing.

Daar aangekomen neemt de technicus alles met hem door: de router, lijn en etc. en komt met het semi-verlossende bericht komt: ”Uw modem en router zijn prima. Uw lijn is kapot!” “Huh?” Er moet een monteur naar komen kijken. Manlief heeft gepraat als brugman en geloof me dát kan hij, maar/ en er kan echt pas donderdag einde ochtend een monteur langskomen en dan hebben we nog geluk.

Het is zoals het is. Ik heb een rothekel aan deze uitspraak, maar, en… Zo wordt het dan vanzelf weer wat rustiger binnenin. Ik plan opnieuw mijn lessen een of twee dagen verder in. Ik ben blij met mijn tevens zo flexibele klanten en het gevoel van frustratie en onmacht ebt weg. Het komt goed. 

En dan heb ik geheel onverwacht midden in de week tijd om mijn administratie nu eindelijk eens precies zo te krijgen zoals ik dat het liefste heb, dit stukje te schrijven en ga ik zo met de kinderen een smoothie en koffie halen bij de Mall bij ons om de hoek om hun leren (proefwerkweek) even gezellig te onderbreken. 

Update: donderdag 13.00 uur. De monteur is geweest en constateerde eerst vrolijk dat alles werkte behalve het modem, vervolgens heeft hij een tijdelijke testmodem geplaatst én jawel: alles doet het. Na de lunch komt hij terug met een gloednieuw modem. Dan alleen nog even vragen waarom de telefoon het niet doet....