AND MORE...

Dutch for Children and more...

Nederlandse online-les, NTC-online, Online les via Skype, Hangouts of videobellen via messenger of WhatsApp.



+599 95105171
https://www.dutchforchildren.nl
https://www.facebook.com/dutchforchildrenandmore/
e: dutchforchildren@gmail.com

NU

Verder:

Waarom Dutch for Children and more?

  • op maat gemaakte lessen
  • flexibele lestijden
  • online privéles vanuit huis
  • géén reistijden
  • lesmateriaal inbegrepen
  • een veilige eduactieve online omgeving
  • gemakkelijk en frequent contact
Lees de reviews en bekijk de  tarieven .

Kijk hier online lessen mee en meld je aan voor een gratis proefles!

 

Bloopers

Bloopers tijdens online lesgeven
 
Bloopers zijn menselijk. En leuk, grappig en soms geñant. Dat laatste deed me twijfelen om ze te delen. Maar, als ik mijn leerlingen vertel dat fouten maken niet erg is en ze aanmoedig het gewoon te doen vind ik dat ik ook best even moedig mag zijn. Dus bij deze, mijn top 10:
 
Enthousiast doorpraten, helemaal in mijn verhaal, terwijl de verbinding aan de andere kant verbroken is door een slechte verbinding en dit pas na een tijdje doorhebben.
Inbellen, in het Spaans beginnen, totdat je antwoord krijgt in het Nederlands en blijkt dat je een totaal andere leerling’s moeder aan de lijn hebt.
Geen persoonlijke blooper maar toch voelt dat op dat moment wel zo: het internet doet het totaal niet en dat ‘pas’ na 2 dagen gerepareerd krijgen. Varianten hierop zijn: stroomstoringen en de internetprovider die niet kan leveren om altijd zeer vage redenen die ik altijd maar ‘bewonder’ vanuit mijn Caribische lijfspreuk: ‘’Wat je niet begrijpt moet je bewonderen.’’
Het verkeerde filmpje start. Nu moet je niet direct op hol slaan met je fantasie als je dit leest! Soms staan er verschillende filmpjes klaar en stuur ik de verkeerde, of start de verkeerde bij mij waardoor het geluid door elkaar loopt. Variant hierop is als de leerling gaat klikken op stukken, waar hij niet op moet klikken en door middel van reclame bij zeker-geen-taalonderwijsgerelateerde onderwerpen terecht komt zoals Trump. Of juist wel ;-) maar dan is het zeker op dat moment niet de goede timing.
Na het scherm delen met je leerling, vergeten dat het delen aanstaat. Vervolgens inwendig mopperen omdat je denkt dat het internet weer eens hapert.
Volledig langs elkaar heen praten als de leerling en ik totaal verschillende lesstof voor ons hebben.
Het fout hebben als leerkracht en dat pas in de gaten hebben als je leerling het je uitlegt. Goed voor hilarische momenten bij de kinderen en vaak een tijd nog ‘’naast de schoenen lopen’’ waarin met regelmaat aan dat moment wordt herinnerd.
Twee uur te vroeg klaarzitten, doordat je in de drukte de verkeerde kant op hebt terug gerekend. Je denkt ná zoveel leerlingen overal in de wereld de tijdsverschillen nu wel automatisch door te hebben. Niets blijkt minder waar.
Je leerling per ongeluk mee laten luisteren met de preek die je je eigen kinderen ‘stiekem' denkt te geven omdat ze ruzie maken, tijdens het moment dat je leerling een video kijkt met uitleg en jij even een glas water haalt, maar de deur van je kantoor vergeet te sluiten.

Bloopers tijdens online lesgeven

Bloopers zijn menselijk. Leuk, grappig en soms geñant. Dat laatste deed me twijfelen om ze online te delen. Maar; als ik mijn leerlingen vertel dat fouten maken niet erg is én ik ze aanmoedig het gewoon te doen.... vind ik dat ik ook best even moedig mag zijn. Dus bij deze, mijn top 10:

  1. Enthousiast doorpraten, terwijl de verbinding aan de andere kant verbroken is. Te wijten aan slecht internet. En dit dan pas na een tijdje doorhebben.
  2. Inbellen, in het Spaans beginnen, totdat je antwoord krijgt in het Nederlands. Dan blijkt dat je een totaal andere leerlings moeder aan de lijn hebt en je per ongeluk op het verkeerde contact hebt geklikt.
  3. Geen echt persoonlijke blooper alhoewel dat op dát moment wel zo voelt: het internet doet het totaal niet. En bovendien krijg je dat ‘pas’ na 2 dagen gerepareerd. Varianten hierop zijn: stroomstoringen en de internetprovider die niet kan leveren om altijd zeer vage redenen. Die ik overigens altijd maar ‘bewonder’ vanuit mijn Caribische lijfspreuk: ‘’Wat je niet begrijpt moet je bewonderen.’’
  4. Het verkeerde filmpje start. Nu moet je niet direct op hol slaan met je fantasie als je dit leest! Soms staan er verschillende filmpjes klaar en stuur ik de verkeerde. Of start de verkeerde video bij mij op de computer, waardoor het geluid door elkaar loopt. Variant hierop is als de leerling gaat klikken op stukken in en om de video, waar hij absoluut niet op moet klikken en dan vaak door middel van reclame bij zeker-geen-taalonderwijsgerelateerde onderwerpen terecht komt. Bijvoorbeeld bij een proganda bericht van Trump. 
  5. Na het scherm delen met je leerling, vergeten dat het delen aanstaat. Vervolgens inwendig mopperen omdat je denkt dat het internet weer problemen oplevert.
  6. Volledig langs elkaar heen praten als de leerling en ik totaal verschillende lesstof voor ons hebben. Jezelf al in twijfel trekkend of je de juiste instructie hebt gegeven.
  7. Het fout hebben als leerkracht en dat pas in de gaten hebben als je leerling dat aan je uitlegt. Goed voor hilarische momenten bij de kinderen. Het resulteert bovendien ook nog een tijd in ‘’het naast de schoenen lopen’’ van de kinderen, waarbij ik met regelmaat aan mijn fout word herinnerd door hen.
  8. Twee uur te vroeg klaarzitten, doordat je in de drukte de verkeerde kant op hebt gerekend. Je denkt met zoveel leerlingen overal in de wereld, de tijdsverschillen nu wel automatisch door te hebben. Niets blijkt minder waar.
  9. Je leerling per ongeluk mee laten luisteren met de preek die je je eigen kinderen ‘stiekem' denkt te geven, omdat ze ruzie maken. Hoe dat kan? Tijdens het moment dat je leerling een video kijkt met uitleg en jij even een glas water haalt, kom je je ruzieende kinderen tegen, terwijl je vergeten bent de deur van je kantoor te sluiten, hou je een preek.
  10. Onze verder ontzettend lieve honden (die jou graag 24/7 bewaken), die uit het niets naast je opvliegen en keihard blaffend wegspurten. De leerling en mijzelf verbijsterd en tijdelijk doof achterlatend...
Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen lachen. Ik kan dat, nu achteraf, in ieder geval wel om mezelf.
 
Vrolijke groet van deze online-juf Wendy
 
Genoten? Lees ook mijn blog over flexibiliteit. Of terug naar het overzicht van alle blogs.