AND MORE...

Dutch for Children and more..

Nederlandse privéles voor kinderen via Skype, Hangouts of videobellen via messenger of WhatsApp.



+599 95105171
w: www.dutchforchildren.nl
e: dutchforchildren@gmail.com

Kortingsmaand!

600 + likes!

En iformeer hier naar onze feestelijke december tarieven!

Waarom Dutch for Children and more?

  • op maat gemaakte lessen
  • flexibele lestijden
  • online privéles vanuit huis
  • géén reistijden
  • lesmateriaal inbegrepen
  • een veilige eduactieve online omgeving
  • gemakkelijk en frequent contact

Kijk hier online lessen mee en meld je aan voor een gratis proefles.

Lees hier wat andere ouders en leerlingen vinden: Reviews van ouders en leerlingen. 

 

een dag uit het leven

van een online juf in Curaçao
 
De dag
 
’s Ochtends gaat hier vroeg de wekker. Niet een echte wekker, maar onze honden die het genoeg vinden met de nacht en naar buiten willen. Meestal ben ik hier kort voor al even wakker en luister naar het geroep van de Troepialen.
 
Als de honden naar buiten kunnen, geniet ik aan tafel buiten op ons terras van mijn eerste kop koffie en de vogels in de tuin. De zon zien opkomen met alle tropische geluiden is iedere dag een cadeau. Deze tijd gebruik ik ook om mijn mail en sociale media te checken en te kijken wat er die dag op de agenda staat.
 
Dan wordt mijn familie wakker en maakt zich klaar voor werk en school. Als zij vertrokken zijn, neem ik de honden mee de natuur in voor onze ochtendwandeling. Voor diegenen die me al een tijdje volgen, doe ik tijdens deze wandeling mijn inspiratie op voor de lessen.
 
Vervolgens schuif ik nog voor 8.30 uur achter mijn bureau en werk mijn ideeën uit en plan mijn lessen in. Materiaal wat de leerlingen nodig hebben zet ik klaar in de digitale omgeving en het huiswerk van de vorige keer kijk ik alvast na. 
 
Voor de daadwerkelijke lessen leg ik alles klaar, check ik Skype en de verbinding en heb extra spullen als back-up paraat. Een les begint met elkaar begroeten, even praten over hoe het is en het huiswerk samen doornemen. De lessen duren een vol uur, waarin ik zoveel mogelijk afwissel met werkvormen en altijd een taalspel als ‘pauze’ inplan ongeveer halverwege de les. 
 
Als ik ruimte heb na de les, verzamel ik direct het huiswerk voor de volgende keer en zet dat klaar in de digitale leeromgeving. Als lessen elkaar opvolgen kan dat ook een dag later zijn.
 
Delen van de dag, gebruik ik ook om inhoud te schrijven. Inhoud voor de lessen, blogs en sociale media. Verder adviseer ik regelmatig mensen op maat en ook dat kost wel even tijd. Op maat advies geven, vergt dat je goed naar de desbetreffende situatie kijkt, inschat wat helpend zou zijn en dat je vaak nog wat extra achtergrond informatie moet opzoeken.
 
Rond 14.00 uur komen mijn kinderen uit school. Dan ben ik er zoveel mogelijk voor hen. Mijn jongste zit net in de brugklas en kan soms best wat hulp of stimulans gebruiken. Ook doe ik dan de boodschappen en maak alles zoveel mogelijk klaar voor de namiddag en avond. Uren waarin ik vaak ook lesgeef.
 
Wat is anders aan online lesgeven
 
De belangrijkste verschillen:
Aangezien Dutch for Children and more… op maat lesgeeft, houdt het in dat de lessen én e.v. improvisatie goed moet zijn voorbereid en moet klaarliggen binnen handbereik.
Verder dat je sterk afhankelijk bent van de verbinding aan de andere kant én aan jouw kant. Dit kan de kwaliteit van de les beïnvloeden en vergt soms geduld en acceptatie.
 
Wat is leuk aan online lesgeven
 
Zoveel dingen (sommigen net als bij het ‘live’ lesgeven), maar de belangrikste:
de directe en intensieve interactie via de computer
het gebruik van je creativiteit ten top om de lessen interactief, leuk en betekenisvol te houden
het aanleren van nieuwe zaken aan kinderen
de wereld (her)ontdekken met de kinderen mee
de eerlijkheid en het enthousiasme van kinderen
het nauwe contact met ouders van een online juf in Curaçao
 
De dag
 
’s Ochtends gaat hier vroeg de wekker. Niet een echte wekker, maar onze honden die het genoeg vinden met de nacht en naar buiten willen. Meestal ben ik hier kort voor al even wakker en luister naar het geroep van de Troepialen.
 
Als de honden naar buiten kunnen, geniet ik aan tafel buiten op ons terras van mijn eerste kop koffie en de vogels in de tuin. De zon zien opkomen met alle tropische geluiden is iedere dag een cadeau. Deze tijd gebruik ik ook om mijn mail en sociale media te checken en te kijken wat er die dag op de agenda staat.
 
Dan wordt mijn familie wakker en maakt zich klaar voor werk en school. Als zij vertrokken zijn, neem ik de honden mee de natuur in voor onze ochtendwandeling. Voor diegenen die me al een tijdje volgen, doe ik tijdens deze wandeling mijn inspiratie op voor de lessen.
 
Vervolgens schuif ik nog voor 8.30 uur achter mijn bureau en werk mijn ideeën uit en plan mijn lessen in. Materiaal wat de leerlingen nodig hebben zet ik klaar in de digitale omgeving en het huiswerk van de vorige keer kijk ik alvast na. 
 
Voor de daadwerkelijke lessen leg ik alles klaar, check ik Skype en de verbinding en heb extra spullen als back-up paraat. Een les begint met elkaar begroeten, even praten over hoe het is en het huiswerk samen doornemen. De lessen duren een vol uur, waarin ik zoveel mogelijk afwissel met werkvormen en altijd een taalspel als ‘pauze’ inplan ongeveer halverwege de les. 
 
Als ik ruimte heb na de les, verzamel ik direct het huiswerk voor de volgende keer en zet dat klaar in de digitale leeromgeving. Als lessen elkaar opvolgen kan dat ook een dag later zijn.
 
Delen van de dag, gebruik ik ook om inhoud te schrijven. Inhoud voor de lessen, blogs en sociale media. Verder adviseer ik regelmatig mensen op maat en ook dat kost wel even tijd. Op maat advies geven, vergt dat je goed naar de desbetreffende situatie kijkt, inschat wat helpend zou zijn en dat je vaak nog wat extra achtergrond informatie moet opzoeken.
 
Rond 14.00 uur komen mijn kinderen uit school. Dan ben ik er zoveel mogelijk voor hen. Mijn jongste zit net in de brugklas en kan soms best wat hulp of stimulans gebruiken. Ook doe ik dan de boodschappen en maak alles zoveel mogelijk klaar voor de namiddag en avond. Uren waarin ik vaak ook lesgeef.
 
Wat is anders aan online lesgeven
 
De belangrijkste verschillen:
Aangezien Dutch for Children and more… op maat lesgeeft, houdt het in dat de lessen én e.v. improvisatie goed moet zijn voorbereid en moet klaarliggen binnen handbereik.
Verder dat je sterk afhankelijk bent van de verbinding aan de andere kant én aan jouw kant. Dit kan de kwaliteit van de les beïnvloeden en vergt soms geduld en acceptatie.
 
Wat is leuk aan online lesgeven
 
Zoveel dingen (sommigen net als bij het ‘live’ lesgeven), maar de belangrikste:
de directe en intensieve interactie via de computer
het gebruik van je creativiteit ten top om de lessen interactief, leuk en betekenisvol te houden
het aanleren van nieuwe zaken aan kinderen
de wereld (her)ontdekken met de kinderen mee
de eerlijkheid en het enthousiasme van kinderen
het nauwe contact met ouders

.....van een online leerkracht in Curaçao

De dag

’s Ochtends gaat vroeg de wekker. Niet een echte wekker, maar onze honden die het genoeg vinden met de nacht en naar buiten willen. Meestal ben ik hier kort voor al even wakker en luister naar het geroep van de Troepialen.

Als de honden naar buiten kunnen, geniet ik aan tafel buiten op ons terras van mijn eerste kop koffie en de vogels in de tuin. De zon zien opkomen met alle tropische geluiden is iedere dag een cadeau. Deze tijd gebruik ik ook om mijn mail en sociale media te checken en te kijken wat er die dag op de agenda staat.

Dan wordt mijn familie wakker en maakt zich klaar voor werk en school. Als zij vertrokken zijn, neem ik de honden mee de natuur in voor onze ochtendwandeling. Voor diegenen die me al een tijdje volgen, doe ik tijdens deze wandeling mijn inspiratie op voor de lessen.

Vervolgens schuif ik vaak nog voor 8.30 uur achter mijn bureau en werk mijn ideeën uit en plan mijn lessen in. Materiaal wat de leerlingen nodig hebben zet ik klaar in de digitale omgeving en het huiswerk van de vorige keer kijk ik alvast na. Ik kijk of ik andere afspraken heb zoals bijvoorbeeld met scholen of met de stichtingen waar ik vrijwillig les voor geef.

Voor de online lessen leg ik alles klaar, check ik Skype en de verbinding en heb extra spullen als back-up paraat. Een les begint met elkaar begroeten, even praten over hoe het is en het huiswerk samen doornemen. De lessen duren een vol uur, waarin ik zoveel mogelijk afwissel met werkvormen en altijd een taalspel als ‘pauze’ inplan ongeveer halverwege de les. 

Als ik ruimte heb na de les, verzamel ik direct het huiswerk voor de volgende keer en zet dat klaar in de digitale leeromgeving. Als lessen elkaar opvolgen kan dat ook een dag later zijn.

Delen van de dag, gebruik ik ook om inhoud te schrijven. Inhoud voor de lessen, blogs en sociale media. Verder adviseer ik regelmatig mensen op maat en ook dat kost wel even tijd. Op maat advies geven, vergt dat je goed naar de desbetreffende situatie kijkt, inschat wat helpend zou zijn en dat je vaak nog wat extra achtergrond informatie moet opzoeken.

Rond 14.30 uur komen mijn kinderen uit school. Dan ben ik er zoveel mogelijk voor hen. Mijn jongste zit net in de brugklas en kan soms best wat hulp of stimulans gebruiken. Ook doe ik dan de boodschappen en maak alles zoveel mogelijk klaar voor de namiddag en avond. Uren waarin ik vaak ook lesgeef.

Wat is anders aan online lesgeven

De belangrijkste verschillen:

  • Aangezien Dutch for Children and more… op maat lesgeeft, houdt het in dat de lessen én e.v. improvisatie goed moet zijn voorbereid en moet klaarliggen binnen handbereik.
  • Verder dat je sterk afhankelijk bent van de verbinding aan de andere kant én aan jouw kant. Dit kan de kwaliteit van de les beïnvloeden en vergt soms geduld en acceptatie.

Wat is leuk aan online lesgeven

Zoveel dingen (sommigen net als bij het ‘live’ lesgeven), maar de belangrijkste zijn:

  • de directe en intensieve interactie via de computer
  • het gebruik van je creativiteit ten top om de lessen interactief, leuk en betekenisvol te houden
  • het aanleren van nieuwe zaken aan kinderen
  • de wereld (her)ontdekken met de kinderen mee
  • de eerlijkheid en het enthousiasme van kinderen
  • het nauwe contact met ouders